Uit het klanttevredenheidsonderzoek kwam naar voren dat vooral de klanten in de schulddienstverlening zeer tevreden zijn over ISD Bollenstreek.
Uit het klanttevredenheidsonderzoek kwam naar voren dat vooral de klanten in de schulddienstverlening zeer tevreden zijn over ISD Bollenstreek. Foto: pr

Klanten ISD Bollenstreek positiever over medewerkers dan vorig jaar

Zorg & Welzijn Regio

Teylingen • Klanten van de ISD Bollenstreek beoordelen de organisatie algeheel met een 7,5. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek door I&O Research. Voor een overheidsorganisatie is dat een goed resultaat. Het dagelijks bestuur is blij met de uitslag.

I&O Research heeft in april/mei 2017 het klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Het bestond uit een schriftelijk onderzoek en voor de Wet maatschappelijke ondersteuning uit een aanvullend telefonisch onderzoek.

De vragenlijsten zijn per ISD-gemeente en per onderdeel (Participatiewet, Wet maatschappelijke ondersteuning, Schulddienstverlening) opgesteld. Op basis van een steekproef zijn 2440 klanten aangeschreven. Hiervan heeft 33 procent (in 2016 27,3 procent) gereageerd. Per gemeente heeft I&O met 20 klanten Wmo een telefonisch interview gehouden.

Belangrijkste resultaten van het schriftelijk onderzoek:
•    Klanten geven de ISD voor de algehele beoordeling een 7,5 (in 2016 een 7,3).
•    Klanten geven de ISD voor de algemene klantgerichtheid een 7,5 (in 2016 een 7,4).
•    Klanten zijn tevreden over de medewerkers van de ISD en geven de medewerkers een 7,5 (in 2016 een 7,3).
•    Klanten uit de verschillende ISD gemeenten zijn gemiddeld ongeveer even tevreden.
•    Klanten schulddienstverlening zijn zeer tevreden over de schulddienstverlening en geven met een 8,0 de hoogste beoordeling op de klanttevredenheid.

Belangrijkste resultaten van de telefonische interviews:
•    Klanten weten het lokaal loket van de ISD gemeenten te vinden.
•    Klanten zijn tevreden over de medewerkers van het lokaal loket/de ISD Bollenstreek.
•    Klanten vragen meestal pas om ondersteuning als het zelf of met behulp van het eigen sociaal netwerk niet meer lukt.
•    Klanten zijn in het algemeen tevreden over de ondersteuning die ze krijgen toegekend. 
•    Klanten zijn minder tevreden over de uitvoering van de hulp bij het huishouden/schoon en leefbaar huis. 

Het volledige klanttevredenheidsonderzoek staat vanaf 12 juli 2017 op de website van de ISD Bollenstreek www.isdbollenstreek.nl
 

Uit de krant