In het midden Bart Siemerink en Pieter Elbers (r)
In het midden Bart Siemerink en Pieter Elbers (r) Foto: keukenhof

Topman KLM opent 70-ste editie Keukenhof

Algemeen

In een heerlijk zonnetje heeft Pieter Elbers, CEO van KLM, de 70-ste editie van Keukenhof officieel geopend. Hij benadrukt hiermee het belang van Keukenhof voor de toeristische sector.

Thema van Keukenhof 2019 is Flower Power. Het park staat nu al mooi in bloei. Met felle kleuren, hippies, peace & music staat Flower Power voor de sfeer van begin jaren '70. Een prachtig thema om de 70ste Keukenhof mee te vieren. Bloemen inspireren. En de bloemen van Keukenhof verbinden mensen uit de hele wereld. Samen genieten van tulpen, geuren en kleuren. 

In het Flower Power bloemenmozaïek zijn 50.000 bollen in twee lagen geplant. Een garantie voor mooie foto's en selfies. Daarnaast staan de bloemenshows in het Oranje Nassau Paviljoen geheel in het teken van het Flower Power en zijn de inspiratietuinen aan het thema gewijd.

Ook de muzikale invulling rond de openingsceremonie stond geheel in het teken van Flower Power. Patricia van Haastrecht en Hans van Heiningen zongen Aquarius en Karin Bloemen bracht een medley ten gehore als voorbode op het Keukenhof lenteconcert. De bijeenkomst is afgesloten met een dansvoorstelling van Total Move.

Keukenhof is vanaf donderdag 21 maart voor het publiek geopend. Bij de sluiting op 19 mei 2019, hebben meer dan 1 miljoen bezoekers uit alle delen van de wereld de bloemententoonstelling bezocht.

Zie woensdag de Teylinger. 
 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de krant