Afbeelding
Foto: pixabay

ISD Bollenstreek doet klanttevredenheidsonderzoek

Zorg & Welzijn

Regio • De ISD Bollenstreek laat een tevredenheidsonderzoek uitvoeren. Het onderzoeksbedrijf I&O Research onderzoekt hoe tevreden klanten van de ISD zijn over het contact met de ISD en de manier waarop de ISD de uitkeringen en voorzieningen regelt. Het onderzoek start medio april.

De ISD voert voor alle inwoners van de gemeenten Hillegom, Lisse, Noordwijk en Teylingen taken uit op het gebied van de sociale zekerheid en de Wet maatschappelijke ondersteuning, zoals (bijstands)uitkeringen, schulddienstverlening en Wmo voorzieningen.

Circa 2.500 klanten zijn voor dit onderzoek willekeurig geselecteerd. Deze klanten krijgen een brief met vragenlijst thuisgestuurd met het verzoek aan dit onderzoek deel te nemen. Deelname is geheel vrijwillig en de antwoorden worden anoniem behandeld. Wel of geen deelname heeft geen invloed op de uitkering of de voorziening. Het onderzoek bestaat uit een vragenlijst die in maximaal 15 minuten kan worden ingevuld. Dit kan digitaal of op papier.

Uitkomsten

De uitkomsten van dit onderzoek zijn naar verwachting eind juni 2019 bekend. Met deze uitkomsten wil de ISD haar dienstverlening verder optimaliseren. De resultaten publiceert de ISD op de eigen website.

Uit de krant