Afbeelding
Foto: pr.

Fijn contact, ook via beeldbellen

Zorg & Welzijn Teylingen

Teylingen • Welzijn Teylingen en Marente Thuiszorg zorgen er samen voor dat stagiairs Mbo Social Work en vrijwilligers van Welzijn Teylingen ondersteuning bieden aan mensen die het prettig vinden om een vast maatje voor bellen op de Ipad te hebben. Het beeldbellen is geen informatielijn, bij de belmaatjes draait het echt om één-op-één contact gedurende een langere periode. De gesprekken kunnen over alles en nog wat gaan. De meerwaarde van het bellen met beeld is dat men elkaar ziet in plaats van alleen maar hoort en dat maakt een gesprek persoonlijker.

Belmaatjes bellen één of twee keer per week met hun vaste gesprekspartner. Omdat veel mensen binnen zitten is er behoefte aan aanspraak en mensen die hun gewoon hun verhaal kwijt willen. Vragen over hoe om te gaan met alle regels in de 1,5 m samenleving kunnen besproken worden. Welzijn Teylingen denkt daarin mee. Er zijn mensen die aangeven zelf de boodschappen niet meer te kunnen doen. De belmaatjes kunnen dan bemiddelen voor hulp bij boodschappen.


Soms worden medische klachten besproken, waarvoor men eigenlijk naar de huisarts moet. Het is fijn om dit samen met je belmaatje te bespreken en te zoeken naar wat passend is in de situatie.

Ipads beschikbaar gesteld

De Ipads voor het beeldbellen worden beschikbaar gesteld door Marente Thuiszorg en zijn zeer gebruiksvriendelijk. Instructie kan van 1,5 m afstand worden gegeven. Om veiligheid te garanderen wordt er gebeld in de veilige online omgeving van Marente. Aanmelden kan via Welzijn Teylingen.

Voor verdere vragen en aanmeldingen kan men contact opnemen met Welzijn Teylingen 0252 – 23 18 05.

Uit de krant