Logo deteylinger.nl
Foto: pr./Monica Stuurop
Teylingen

Theaterschool Teylingen speelt succesvolle 'Halsoverkop' in theater

  Verenigingen

Regio • Verwachtingsvol stroomden de bezoekers het theater De Muze in Noordwijk binnen om na lange tijd weer te kunnen genieten van een theatervoorstelling. Zowel voor de spelers als het publiek voelde het als thuiskomen in een warm bad. Met “Halsoverkop” bracht Theaterschool Teylingen een verrassend aangename show met hoge energie en een levendig tempo, voor tweemaal een uitverkochte zaal*.

De voorstelling vloeit voort uit het project “Theatertour op afstand”. Het trio heeft de afgelopen periode met ziel en zaligheid vele mensen in Teylingen en omringende gemeenten een moment van afleiding bezorgd met optredens in de buitenlucht. Het werd een ware krachttoer, want inmiddels tikken zij bijna de 80 voorstellingen aan. En wat is het dan een cadeautje en een eer om als één van de eersten weer een productie te mogen neerzetten in zo’n geweldig theater als De Muze, die haar coronaprotocollen bedachtzaam heeft geïmplementeerd.

Hoogstandje

Het publiek werd in een uur tijd meegevoerd langs hoogtepunten uit onder andere Marry Poppins, The Phantom of the Opera en Hello Dolly. De vaart zat er lekker in. Eén ding was duidelijk: Manon Verbaan, Scott Engelen en Patrick Norman de Ridder hadden er zin in. Met tomeloze energie en plezier gaven zij het publiek een professionele show van hoog niveau. Dat de kleine cast goed op elkaar is ingespeeld, bleek uit de soepele overgangen en de bijna onmogelijke kostuumwisselingen die met ogenschijnlijk gemak leken te gaan. Met vocale hoogstandjes, choreografie, geweldige kostuums, mooie belichting, muziek en geluid, lieten zij het publiek wederom ervaren wat Theaterschool Teylingen te bieden heeft. 

Ontluikend talent

Het samengestelde programma bezit een hoog tempo en een heerlijke afwisseling van muziek. Met een prachtige uitvoering van het nummer ‘Van haar te houden’ uit Beauty and the Beast liet Scott Engelen met zijn warme stem en spelbeleving het publiek in vervoering achter. Een ontluikend talent met veel potentie. Dit laatste geldt niet minder voor Manon Verbaan. Haar veelzijdige vocale skills zijn opmerkelijk. Zo schakelt zij van een hoge klassieke partij als de prima donna Carlotta en de lieflijke Christine Daaé uit The Phantom of the Opera naar een lage belt partij als de vrolijke (Sweet) Charity. Met hun respectievelijk 17 en 19 jaar kunnen zij met recht trots zijn op ‘hun’ theatertour op afstand, die zij samen met artistiek leider Patrick Norman de Ridder doen. 

Alle grasvelden in Teylingen

De uitbundige kostuumcreaties die van het toneel afspatten, zijn allemaal meegegaan op tour. Het wolkendoek op het toneel van De Muze verwees naar de buitenoptredens, waar ook altijd decor aanwezig is dat inspeelt op de verbeelding van glitter en glamour.

“Buiten alle theaters in Nederland kan ik nu zeggen dat ik ook op ieder grasveld in Teylingen hebben gespeeld”, grapt De Ridder tijdens zijn inleiding van de voorstelling. “We hebben veel tranen gezien, van ontroering, vreugde en intens verdriet. We zijn dankbaar dat wij een beetje troost en afleiding hebben kunnen bieden en deze bizarre tijd. En wat is het fijn om ook weer terug in het theater te zijn.”

* Deze recensie is ingestuurd.


| Foto: pr./Monica Stuurop

Meer berichten