Afbeelding
Foto: pr.

ISD stuurt klanten per ongeluk gegevens van andere klanten

Zorg & Welzijn

Regio • De ISD Bollenstreek heeft op 18 april aan maximaal 300 klanten met een uitkering per e-mail een brief gestuurd met daarin NAW-gegevens van andere klanten. De ISD Bollenstreek betreurt het zeer dat dit heeft plaatsgevonden en heeft alle betrokkenen meteen een excuusbrief gestuurd.

Het ging om een algemene brief over de aansluiting van de ISD Bollenstreek op MijnOverheid.nl. Deze brief is aan maximaal 300 klanten per e-mail verstuurd.

Door een menselijke fout stonden in de brief, die per e-mail is verstuurd,  ook NAW gegevens van andere personen met een uitkering. De ISD heeft dat direct geconstateerd en heeft de mailing ingetrokken. Het is niet bekend bij hoeveel personen deze mail ten onrechte wel is aangekomen.

Het kan zijn dat klanten een brief hebben gehad met NAW gegevens (naam, adres en mailadres) van andere personen met een uitkering. Of dat klanten geen brief hebben gehad, maar dat andere klanten wel ten onrechte hun NAW gegevens (naam, adres en e-mail) hebben gekregen.

Datalek

De ISD heeft aan alle klanten die het betreft per e-mail een excuusbrief gestuurd met het verzoek de brief te vernietigen. In deze brief staat een mailadres waarnaar klanten kunnen reageren.

De ISD heeft de Autoriteit Persoonsgegevens hiervan meteen op de hoogte gesteld en neemt maatregelen om dit in het vervolg te voorkomen.

Uit de krant